Patricia De Landtsheer Auteur
Steaming
Alle rechten voorbehouden Patricia De Landtsheer 2016 ©
Recensie van een lezer!   vorige zondag kocht ik bij jullie het boek “ zullen we samen schuilen”... Je schreef er voor mij nog iets in en we vertelden wat over Oradour..... Welnu, ik moet je van harte proficiat wensen met het boek. Het heeft me tot tranen toe beroerd. Mijn indrukken van het plaatsje Oradour, het boek dat ik er ter plaatse kocht over het dorpje, het boek dat ik later kocht ( een meisje uit Oradour door Michelle claire Lucas) en nu jouw boek erbij voerden me terug naar de oorlog die ik enkel uit verhalen kende....Mijn grootvader langs vaders zijde was in de eerste en 2de oorlog opgeeiste en krijgsgevangene als jonge man en later als vader omdat hij immers peletonskommandant was, ik ken de titels niet allemaal maar ik weet ook dat hij beroepsonderofficier is geweest, eerste sergeant majoor, adjudant,onderofficier....Hij verbleef ooiT in hEt kamp Stalag IIb Tot aan zijn dood wou hij nooit over de oorlog praten, wat we vernamen was via mijn grootmoeder....De verschrikking meot enorm geweest zijn en zijn vrijlating uit het kamp een vergissing met een russisch persoon.... De oorlog werd dus een deel van ons bestaan....geen mooi maar toch....dankzij deze boeken kunnen ook mijn kinderen de verschrikking leren kennen en voor zichzelf uitmaken “ nooit meer oorlog graag” Oradour werd onrecht aangedaan, het dorpje brandt op ons netvlies, de doodse stilte die er heerste, de verbrande huizen, het onnoemlijk leed....moge de mensen uiteindelijk rust gevonden hebben.... dank voor het boek, het is echt prachtig geschreven. realiteit en fictie lopen heel mooi in elkaar over...   proficiat